januari 12, 2009

Blondinbella vs. Let's Dance

Vi som inte bor i Sverige har lite svart att se pa svenska tv-program. Ok, kanske inte direkt svart, men vi maste iaf ladda ner den olagligt for att sedan se den pa datorn.
Sasongens forsta svenska tv-programstold var Let's Dance. Ni far kalla mig for fjolla, mjukis, eller tont om ni vill, men jag bryr mig inte. Det har programmet gjorde mig glad. Bra orkester och rolig (vagar inte saga bra, an!) dans gav mig ett litet lyckopirr i magen. Bort med lojlig och pinsam tv, dar folk antingen fornedras eller skamms ut. Mera Glad-tv! Varfor locka flera tittare genom att gora dem arga eller att fa dem att borja hata nagot for att darefter fa dem att vilja titta pa det. Ett exempel ar kanske Blondinbellas nya tv-program.
Vi svenskar alskar ju att hata, men jag skulle vilja tro att vi ocksa vill bli glada.

thousandwhats - en blogg av 3 killar från Västerås

Inga kommentarer: