januari 13, 2009

En Underskattad Man

Jag kollade pa Seven Pounds for nagon vecka sen. En valdigt gripande och fin film for ovrigt, men jag blev glad over nagot helt annat an filmen i sig och den talangfulle Will Smith. Jag blev glad over att en av mina favoritskadespelare, en av de mest underskattade skadespelarna har fatt en roll i filmen. Denna man levererar varje kansla med råge och en passion utan dess like. Denna man heter Barry Pepper.
Nar jag gick igenom hans imdb-profil sag jag att han har varit borta sedan 2006. Och da menar jag inga roller alls, iaf pa film. Jag fortsatter scrolla ner alla filmer han medverkat i, nar jag stannar vid
25th Hour. Hur kan jag ha missat denna film?! Jag har sett alla hans filmer. Tydligen inte!
Jag anser mig vara kultiverad och kunnig nar det galler film, jag ser pa flera filmer i veckan, nya som gamla. Men nar jag inser att bade Edward Norton och Philip Seymour Hoffman ocksa ar med i filmen far jag ett fornedrande slag mellan benen. Sa jag snor filmen, ser pa den och blir fralst.

Hall utkik efter denna man, Barry Pepper, och se definitivt pa 25th Hour.





thousandwhats - en blogg av 3 killar från Västerås

1 kommentar:

Anonym sa...

Han är även med i seven pounds och hans lilla roll gör han otroligt bra!