januari 16, 2009

Nunnan och Horan

Nunna: En kvinna som ber dagligen, en kvinna som ser gud som sin fader och ägnar hela sitt liv till att vara en god människa som ger sitt liv och sin tro åt kristendomen.
Hon svär inte, inte ens när hennes motor till bilen exploderar mitt ute i skogen i snöoväder femton minus grader och ingen mobiltelefon med sig. Istället så kanske hon håller hårt i sitt kors och ber till gud om hjälp, samt vägledning för vad hon ska göra i den situationen.

Hora: En kvinna som också kanske ber dagligen, men som också ger ut tjänster fast på helt andra sätt. Hon gör sexuella tjänster, fast inte till gud utan till andra människor som betalar för njutning.
Hon skulle nog svära och bli förbannad om hennes motor explodera mitt ute i skogen, när det är femton minus grader och snöoväder plus att hon glömt sin mobil hemma.

En person som ägnar hela sitt liv åt gud?
En person som säljer sin kropp åt andra?

ok, misstolka inte detta, jag själv är kristen och tror på en högre kraft dvs "gud", dock så följer jag inte bibeln och tror på allt som står där, men om nu han finns så tror jag att han föredrar att jag ska försöka vara lycklig och uppleva saker i mitt liv, än att ägna mitt liv åt att följa "Guds Väg".

Du som går runt på stan hela dagarna och tar betalt för sex, fan hade du inga större ambitioner som liten? eller bara en taskig barndom som låtit bli din ursäkt för att inte kunna göra något annat pengatjänande yrke?

Dessa två karaktärer har ingen som helst funktion för mig i samhället, eller betalar dem skatt som alla andra? :p

Sätt dem förfan i samma bil och skicka dem till Surahammar, där bor ju fan bara idioter.



thousandwhats - en blogg av 3 killar från Västerås

Inga kommentarer: