januari 15, 2009

Världens Längsta Penis

Detta inlagg ar tillagnat alla som kanner sig fiffiga och nojda nar de stolt argumenterar med fakta och ”bevis” som de har hittat pa Wikipedia. Snalla ni, ni maste lara er att Wikipedia ar en sida med information skriven av vanliga manniskor, manniskor som du och jag. Du kan registrera dig pa sidan och skriva att din pappa, Bertil Eriksson har varldens langsta penis, och den registrerar det. Det marks sa tydligt i argumenten och jag blir lika rasande varje gang jag hor: Jo det ar sant jag laste det pa Wikipedia bla bla bla bla bla @£$^%*%$£grgrhrhkvmvirnvutrnebehdafnsjhvrrenk. Ungefar sa later det i mina oron.
Visst kan den vara praktisk nar man vill fa svar om måttliga saker, men inte nagon källa du kan anvanda till debattlaget direkt.
Manniskor maste borja kritisera och tanka tva ganger innan de tar in information. Man kan helt enkelt inte anta att allt ar sant eller korrekt. Det ar nyttigt att tanka och ifragasatta saker da och da, jag lovar.
Men å andra sidan vet jag att det ar nodvandigt med blåogda och naiva manniskor i ett samhalle for att propaganda ska fungera. Hur skulle annars varldens mest hjarndoda cowboy kunna bli president. Hur skulle en svart man bli president for den delen.

/ feizi


thousandwhats - en blogg av 3 killar från Västerås

Inga kommentarer: