april 17, 2009

Fredagslistan v16

Nurse-P is back!

Denna vecka försöker jag att se båda sidorna av myntet och försöka hitta gråskalan i det svartvita... Dagens ord: Att försöka

Plus: Obamas tal till Iran inför det persiska nyåret, bättre än inget tal alls så tack Obama för att du åtminstonde försöker se bättre ut än din förgående talare.

Minus: USA såg återigen ut som nationen som besitter kunskapen om vad som är rätt och fel, vilket är ett skämt. USA och Iran verkar ha mer och mer gemensamt. Båda bör börja städa inrikes först och sen uttala sig utrikes. Go and make love jag vet att ni älskar varandra innerst inne ni borde få oscar för bästa skådespeleri genom tiderna.

Plus: Grafitti som konst, ibland tappar jag hakan, kan ni erkänna att det är en form av konst era torra analklådor till politiker

Minus: Klotter där idioterna försöker få det att se konstnärligt ut eller bara är rent ut sagt bittra över avsaknaden av talang. Hursomhelst så är det patetiskt. Besökte föräldrarna i Gbg, vaknade en dag av att hela porten var nerklottrad av siffror som representerar gårdens gäng nr. IDIOT gå och rista in ditt person nr eller vilket nr du vill över din kropp, men låt bli andras egendom. Kikärtor.

Plus: Religion, forskning visar att religiösa människor är mindre fördomsfulla. Man får inte glömma religionens kärna, och kunna skilja på budskap och personlig tolkning. Religion som en källa till hopp för miljontals människor i svåra situationer. Att hålla fast vid en tro. Att hålla fast vid något är väl bättre än att inte ha något att hålla i alls.

Minus: Religion som maktmedel. Förtjänar vi att ha religion? Om jag skulle räkna antal döda i religionens namn skulle ni scrolla namn i all evighet. Inte att det är religionen som ska beskyllas, utan snarare människan som är så svag.

Plus: Att vara singel, Bara se till att le, det är ändå det näst bästa du kan göra med läpparna

Minus: Att vara singel, att laga mat för en person måste vara bland det tråkigaste som finns

Plus: Att vara i förhållande, om den är fungerande så skänker det sjukt mkt glädje

Minus:
Att vara i förhållande, ständig våg du måste balansera, kräver mycket energi och tid


Några avslutande ord:
Till alla som kommentera min sista lista: Det bästa med en text är inte de tankar och ord den innehåller utan de tankar den framkallar, så tack till alla för den massiva hat/kärlek respons ni gav mig sist. Ni är anledningen jag skriver en till lista.

Pardis Momeni



Dela detta inlägg på Facebook

thousandwhats - en blogg av 3 killar från Västerås

12 kommentarer:

Anonym sa...

Ännu en fly lista, religion can kiss my ass om ja nu har ngt att säga om saken that is. Tack nurse.
Jag vet att det blev uppståndelse sist kring kortet på dig, men nu måste t.om ja få säga att du är riktigt fin och elegant på det här kortet. Tack för en skön skrivstil.

/Andre.

Anonym sa...

håller med om klotter som konst o ibland som slöseri med sprayburkar.

Tack för tha list. hade väntat på den parastar :)

/Amin. Umeå

Anonym sa...

öö..religon..? Nej religiösa människor är MER fördomsfulla. Inte tvärtom. Jag är ateist, och stolt ateist. Är du religiös?
//Ike & Mike

Anonym sa...

Seriöst du skriver som om du vet, du skriver som om du föddes med pennan i hand. Att försöka se saker från 2 perspektiv är bra, men skriv inte som om det endast finns 2 perspektiv. Det finns flera sidor av ett mynt. Inte bara 2.

Anonym sa...

Bra skrivet IGEN.
Tack

//K.dog

Anonym sa...

Tyckte om din förra lista mer, tycker om när du provocerar, så mer av det till nästa gång.

Jag vill bli arg när jag läser, få texter lämnar mig arg. eller fundersam. Du kommer aningen nära den här gången till en reaktion.

Religion, Jag är starkt religiös. Så jag håller med om att religiösa människor är mindre fördomsfulla, vi är mer öppna än ateister tex. Påsken som vi nu lagt bakom oss var en påminnelse om Jesus Kristus, mänsklighetens frälsare som efter döden på korset uppstått från de döda.

Så glad påsk och tack för listan

/Hans.

Anonym sa...

Jesus what ??

Nurse ja ber om ursäkt, folk verkar flippa ut totalt när du skriver.

Alla som tar mediciner snälla håll er borta från att skriva. fukk

/ Ali. Gbg

Anonym sa...

BRA DÄR, GRACIAS.

/ZARA

Anonym sa...

du skriver som en kratta lägg ner, men det är ju i och för sig bättre än innehållet på bloggen för övrigt.

/Cristofer.

Anonym sa...

kära cristofer! Vi är ständigt on the look out efter skriv talanger. Kan du inte göra oss en tjänst och förgylla våran blogg med ett inlägg. vi skulle bli så tacksamma!
kram och tack för din medverkan!

/Sasan

Anonym sa...

nej jag har inte tid. men ni kan testa gå en skriv kurs eller liknande.
hon skriver ok, men inte mer.
om ni vill toppa blogglistorna måste ni lägga på ett kol. eller 2.
öka er kreativitet och ta upp dagsaktuella ämnen.
ps. fin bild

lycka till

/Cristofer.

Anonym sa...

Cristofer,
Du kanske borde gå en kurs i "Att inte s ä r s k r i v a" 5p

/D