april 06, 2009

Vår vackra vardag!

Sitter i min lagom nördiga vardag och och älskar det faktum att jag så enkelt kan underhålla mig själv. Vardagsnjutningar som obegränsad tillgång till film, musik och getter som skriker BOOOB på youtube kramar min själ, och jag mår nördigt bra. Vardagens örfilar känns mer som bestämda smekningar och ovissheten angående finanskrisen och hur den kommer påverka min framtid ter sig mer som ett spännande privilegium än ett orosmoment. Jag uppskattar att mina största problem numera beror på vardagsdrama och skattar mig lycklig så länge de är föremål för mina huvudvärk.

Om vi tar ett steg tillbaka för få ett större perspektiv och inte har Mtv cribs som måttstock har vi det ganska bra. Även om jag hatar klysshor så stämmer de ofta, och så länge vi slipper uppleva svält, förtryck, våld och död har vi inget att klaga på. Så när det känns som att du sitter i skiten, stanna upp ta en titt omkring dig och låt vardagens vackra detaljer dra i dina mungipor.

Glöm inte heller att pussa din granne, men inte mot dennes vilja och absolut inte om han/hon är under 15, då kan det gå riktigt illa.

kramisar med z på er allihopa!

/Sasan


Dela detta inlägg på Facebook

thousandwhats - en blogg av 3 killar från Västerås

1 kommentar:

kurt sa...

vackert inlagg ped, men vad betyder vardgag egentligen? ar det nar man gagar tjejer (eller killar om man gillar sant) till vardags?