april 24, 2009

Prank going wrong

Jag har suttit med mitt tentaplugg storre delen av formiddagen nu, som jag har gjort varje dag de senaste veckorna.
Men idag hande nagot roligt, vilket ar konstigt, for det hander aldrig nagot roligt nar jag pluggar. (Konstigt!)
Jag ar namligen registrerad hos en börsfirma, inte for att jag ar intresserad av att investera, jag menar jag ar en fattig student, utan bara i utbildningssyfte, då de varje manad skickar en rapport pa vad som hander pa aktiemarknaden osv.
De ringer aven varje manad for att forsoka fa dig att spendera lite pengar, i.e. investera lite. Och da kor de alltid med det klassiska telefonforsaljarsnacket, vilket som ni sakert kanner till gar en pa nerverna.

Hursomhelst sa har jag varit villig att sta ut med det eftersom jag far lite inside info som jag inte far fran skolan eller div. tidningar.
Men idag ar bara en låt mig vara dag, och jag orkar inte forklara, da de ringer, for femtioelfte gangen att jag har det daligt med likviditet da allt ar fryst i olika fastighetskopplade vardepapper. (nagon bortforklaring maste jag ju ha, kan ju inte saga att jag ar en student. Da avregistrerar de mig snabbare an en arabs skaggvaxt.)

Sa nar jag hor hennes irriterande trevliga rost pa andra sidan, kanner jag att min javliga sida vaxer starkare och jag bestammer mig for att borja retas med henne, och darmed fa henne att inse hur oserios jag tycker att hennes samtal ar sa att hon lagger pa.
Sa jag borjar ragga pa henne lite mjukt, och hon borjar skratta (va fan!). Sa jag trycker hardare, riktig hardragg, jag menar tagen fran den ostigaste ost-filmen, och hor sakta att hon borjar bli lite darrig i rosten och forvirrad. Jag far intrycket av att hon blir obekvam och jag kanner att jag vunnit. Den har tjejen kommer lagga pa och aldrig ringa mig igen.
Sa efter min sista spot on raggningsreplik utdragen fran min ärm, halsar jag henne en trevlig helg, och hon detsamma. Sen uppstar en liten tystnad, en liten paus.
Och hon sager: Btw. We're having a barbeque at my parents house. Would you like to go with me? I'll text you my no'. Ring me if your interested. Bye
Va fan hande dar? Vilken javla kontring! Inte nog med att min taktik backfired, hon bjuder dessutom hem mig till sina foraldrar. Lite val fort fram va?

Fan ska jag gora?

/ feizi



THOUSANDWHATS - EN BLOGG AV 3 KILLAR FRÅN VÄSTERÅS
Dela detta inlägg på Facebook - Följ min blogg med bloglovin

1 kommentar:

Roza sa...

förlåt.. måste bara.. HAHAHAHAH!! hahaha..! haha!
Stackars lilla dig.:p