december 03, 2008

Mohsen Gästbloggar

Som den trogna 1000W läsare som man är så har jag nu blivit erbjuden att gästblogga och efter 22års persisk uppfostran så vet vi alla att det är fult att tacka nej, speciellt när jag har fått en bild o allt med i bloggen oxo.

Som många vet så flyttade jag till Oslo med 3 vänner i augusti för att prova på något nytt och få lite variation på mitt monotona liv i Västerås, men frågan är nu om det har vart så mkt bättre här i Oslo. Sen jag kom hit så har jag i princip bara jobbat så med andra ord kan jag inte säga att jag har sett så mkt av Oslo positiva sidor, eller har jag? Jag har lärt känna en hel del sköna människor och gjort roliga grejer men även sett en hel del mindre roliga grejer under min korta tid här. Och jag hoppas att när jag lämnar Oslo i Januari för att dra vidare till Spanien i februari så kommer jag troligen vara lite smartare och rikare som människa.

Det har även hänt en hel del runt om i världen sen sist. Vi har en halvsvart president, första steget mot att en dag ha en helt svart, bara för sakens skull. Nu gäller det att se om Chris Tucker hade rätt, kommer en svart president att förstöra vita huset? Kommer gräset fortfarande vara välklippt? Kommer det stå massa disk i köket nu? Kommer det att hållas bbq´s på baksidan med alla Obamas kusiner medverkandes? Får vi kanske se dom spela basket på framsidan av vita huset? Och den största frågan av alla, kommer den svarta presidenten att skippa livvakterna och bära en pistol istället?

Jag skulle även ha velat att trycka in ett litet inlägg om kläder jag har köpt under veckan och även hur jag tycker att ni ska klä er under kommande 2 veckor, men det känns som att Anna har förstört det nöjet för oss alla! Men istället kan jag dela med mig av en annorlunda tanke som jag hade härom kvällen:
Tänk om det manliga könsorganet var placerat, VART SOM HELST, förutom där den är placerad i dagsläget. Hur skulle ditt liv förändras? Hur skulle sexlivet påverkas? Vart skulle dom tunga förortskillarna ha den ena handen istället när dom vandrade?

Sist men inte minst, jag hoppas att dom flesta av er , resande folket hittar till Västerås under julhelgen så vi alla kan träffas!

Kärlek & Respekt / Mohsen.J




thousandwhats - en blogg av 3 killar från Västerås

Inga kommentarer: