december 30, 2008

Sociala regler, blää!!


Har ni tänkt på att facebook är nya krogen. Folk som man inte hälsar på ute på stan är folk som man med glädje addar på facebook och kallar sin vän. Man pokar dem till höger och vänster och skickar kramar hej vilt precis som man gör på en kalas fylla. Jag önskar att de va lika lätt att kramas på stan som på krogen eller facebook. tänk va kul att kunna träffa nån vid bankomatkön, peta den lite lätt i ryggen och i samma ögonblick som han eller hon vänder sig om överrumplar man dem med en kram.
Men tyvärr är det enda verkliga stället som de sociala reglerna är samma som på facebook vid sandlådan. Barn går fram och erbjuder sin vänskap, en så kallad friend request och får sedan är ärligt ja eller ignore som svar. Oavsett vad svaret blir vet man vad som gäller och om man har turen att få ett jakande svar vet man att man alltid kan krama sin nyvunna vän, oavsett tid plats eller samnhang. Så om du känner mig lite halvt vill jag inte att du blir förvånad om någon helt plötsligt kramar dig bakifrån när du tar ut pengar från en bankomat, för det är förmodligen jag.

/Sasan


thousandwhats - en blogg av 3 killar från Västerås

1 kommentar:

http://nolltjugioett.blogg.se sa...

Om jag pokar dig med något hårt i bankomatkön så är det min mobil och inget annat.

Gott Nytt!