december 11, 2008

Sanna Folgerö Gästbloggar

Jag är ju en sån människa som skäms ÅT människor som verkar ha fötts utan någon som helst självinsikt. Speciellt åt människor som skämmer ut sig i TV. Damn you people!

Jag satt och tittade på Filip och Fredriks "boston teaparty" på tv och konstaderade ytterligare en gång att alla gamla människor alltid måste sjunga. Det är inte första gången jag fått beskåda detta. Jag har förbrukat alldeles för många hjärnceller på denna gåta och nu måste jag få ett jävla svar på vad fan de håller på med?

Jag frågade min farmor. En bra och som du kanske kan förstå jävligt gammal dam. Hon stog och nynnade och små-sjöng i köket.

- Farmor, vad nynnar du på egentligen?

Farmor skiner upp som om jag gett henne en komplimang bara genom att uppmärksamma faktumet att hon sjunger. Hon ler lite lätt, rycker på axlarna och säger: "lite egenkomponerat bara." .... but why?

Så varför och återigen VARFÖR i hela fridens jävla härlighet ska gammla människor alltid sjunga hela jälva tiden? Så fort de blir intervjuade för något ska de alltid börja sjunga. De sjunger ju för fan inte ens fint och det är ju alltid någon jävla låt som man inte äns hört. Keep it to yourself. Om jag, personligen ska sjunga höjer jag antingen volymen på stereon och sjunger med eller så sjunger jag i duschen där ingen hör mig. Det kallas självinsikt!

Kan det vara så att äldre tycker att de är bra på att sjunga? Är det så att de bara inte hör att det låter illa? Hör de att det inte är bra men sjunger ändå? Eller, kan det vara så att bara för att de inte hade en iPod när de var unga så gick de runt och sjöng, det blev till en sjukdom och det sitter kvar livet ut? Jag fattar inget alls...

Kort sagt... Ni som är över 70 och gillar att sjunga i TV utanför TV, överallt och ingenstans... SLUTA MED DET OMGÅENDE! Jag skäms över er och det kan knappast varit bättre förr när fler i er sjungande årskull levde!

/ Sanna



thousandwhats - en blogg av 3 killar från Västerås

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hahahahahaha! du är störd and I like it :)/anna

Alterego sa...

Jag vill ju hoppas att kära sanna skojar lite men jag tror det finns en hel del allvar i det hon säger så jag ska försöka svara på din gåta.

Äldre sjunger för dem skäms inte.
Så enklet är det och man måste bli äldre för att fatta detta.
Om du ger en mic till en 14 åring och säger sjung så blir han röd och vägrar (såvida det inte är födda talanger som är skapta för att underhålla).
Men när man blir äldre så vet man att man kanske sjunger som en kråka (som jag) men man vågar sjunga..

Jag kan ju ha fel och det kan bara vara så att talförmågan sakta går över till sångförmåga med åldern?
Något som jag däremot inte förstår är varför många äldre mumlar och pratar för sig själva?

Anonym sa...

Kära Amin det finns en ännu lättare förklaring till varför de mumlar. De har förmodligen blivit lite senila sanmtidigt som de försöker komma ihåg vad som skulle handlas på ica medan de går dit. Men då undrar ni säkert varför de inte skriver en lapp? De har glömt, remember de är senila. Det finns mycket mer att skriva om gamlingar och jag vill tacka Sanna för att hon adresserat denna fråga, men det hinner jag inte eftrsom de, jag menar jag har ont om tid.
/Sasan