december 23, 2008

Religösa idioter, tänk själv förfan!!!

Det är lika viktigt att rädda mänskligheten från homosexualitet som att rädda regnskogen. Det är de nya uttalandet från den älskade påven. Folk brukar ibland undra varför jag gör narr av alla semireligösa personer som någonstans mellan 25-30 finner gud för att ge sitt meningslösa liv någon from av räddning. När man hör ett sådant uttalande från en person som anses vara upplyst kan man inte bli annat än mörkrädd och därmed göra narr av dem.
Det känns som att alla religösa, de gamla indoktrinerade miffona som de nya förrvirrade själarna har sagt upp bekantskapen med sin hjärna. Förut uppmuntrades personers förmåga att tänka själva, något som helt förlorats när man skall följa "guds ord". Jag vänder mig främst till alla nya religösa själar eftersom jag kan trösta mig själv med att de äldre inte lärt sig annat och därmed vet de inte bättre. Innan ni väljer att helt plötsligt anama en religion, ta till er dess värden och låta den tänka åt er. Uppmanar jag er till att återigen ta kontakt med er hjärna och ifrågasätta de värden som den och i förlägningen ni förespråkar.
Jag brukar som motargument få höra att religonen har räddat deras liv och fått dem på bättre tankar. Emellertid måste jag påpeka, och varenda någorlunda logiska varelse kan hålla me mig när jag säger att de inte är religionen, utan det faktum att du lagt om ditt liv och fått en ny syn på omgivningen som räddat dig. Detta är något som går att åstadkomma genom att, hör och häpna, tänka själv. Om du behöver religon som en moralisk/etisk kompass för att ta itu med vilka värden du som männsika bör och skall leva efter, är du antingen lat, dum eller feg. Samtidigt kan du, när du tänkter själv, sålla bort idiotiska tankar om att bögar är farliga varelser som behöver bekämpas.
Jag vill avsluta med att säga att jag har flera homosexuella vänner, and if u touch them, i will go jihad on your ass!!

/Sasan


thousandwhats - en blogg av 3 killar från Västerås

Inga kommentarer: