december 02, 2008

Theatre Of Mind

Detta inlägg vill jag tillägna musiken, den största passionen i mitt liv. Den sanna kärleken min drivkraft och det som väcker mest känslor inom mig, men detta är inte om mig det är om ett album som just nu går hårt i min bil och högtalare.

Den absolut största rapparen för mig sen fem år tillbaka har alltid varit T.I, hans musik och stil har alltid tillkallat mig.
På hans senaste album "The Paper Trail" blev jag väldigt chockad när jag hörde samarbetet mellan han och
Ludacris (On Top Of The World) trotts att båda två är från atlanta har sammarbetet aldrig gjorts innan dess vad jag vet. Nu om min dröm ska gå i uppfyllelse bör dem båda göra en platta ihop.

Ludacris - Theatre of mind


Albumet är HIPHOP ett kling så skönt i mina öron. Det är första gången på länge som jag glömmer bort all annan musik, här sitter jag diggar texterna diggar beatsen så som hiphopen för mig ska vara. Det ska vara RAP vilket var sjukt länge sen jag kände skulle vara värt att lyssna på. Detta är inget album du drar igå
ng på klubben utan ett album du tar dig igenom med en alkoliserande dryck spår för spår.
Albumet har väldigt grymma/oväntade gäster som Nas, Jay-Z, T.I, The Game, Rick Ross mfl, och det feeta bakom är att dem flesta är rappare och inga R&B sångare, Han riktar sig här till en minoritet publik här och gör sin grejj bättre än någonsin enligt mig.
Låtar som Call up the homies, Southern gangsta, Last of a dying breed, MVP, I do it for hiphop är som att man äntligen nått klimax.

Albumet får mig att känna Kraft! oc
h själv vilja gå in och spotta nya rader inför nästa låt. Att få mig att känna så är något ingen fått mig att känna på flera år, och dem enda som fått mig att känna så är Jedi Mind tricks, Cunninglynguists och sist men inte minst Loop Troop.

Jag säger att ludacris med detta
album theatre of mind, får en klockren 10/10, sätter han på min top 3 rappare i världen efter detta album, Shiet vad bra albumet är!!!!!!!



/Oscar Bätz

thousandwhats - en blogg av 3 killar från Västerås

Inga kommentarer: