februari 16, 2009

Bolagen är Inkompetenta

Som en musiker själv så förstår jag både artisterna i allt detta tjafs med upphovsrätten, men skivbolagen måste också förstå att det finns så mycket enklare sätt att få in pengar än skivförsäljning i butik/nätet för priset på en skiva i dagens läge.

1.Varför man köper en skiva på itunes idag är för att det är väldigt lätt, bekvämt och billigare.
2. Varför man inte köper en skiva idag på en skivbutik är för att det e dyrare och jobbigare.

Skivbolagen har gått sämre än någonsin men ändå inte kommit upp med en enkel lösning än, SPOTIFY jag skrattade ihjäl mig när jag hörde talas om det första gången. Som sextonåring kom jag på ett precis likadant koncept men som alla andra var jag för lat att ens genomföra min idé för att jag inte trodde på den tillräckligt mycket, och jag tror många andra tänkt i samma vägar som mig.

Sverige och världen befinner sig just nu i en ekonomisk kris, och att lösa ett sånt här problem i tillståndet vi är i kommer bara göra människor fattigare och ännu mer förbannade.
Till er på Warner Music, Universal, etc. Med tanke på era intäkter och hur många personer ni har som arbetar på era bolag, hur i helvete kan ni inte ha resurserna för att ha hittat en fungerande ny lösning? Är ni inkompetenta eller alldeles för giriga?

Bolagen är på häxjakt just nu efter fildelare, ska ni då ta fast alla? lycka till.

thousandwhats - en blogg av 3 killar från Västerås

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4424113.ab

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4434149.ab

/Bätz

Inga kommentarer: