februari 22, 2009

FACEBOOK VIRUS

Du ser mig, du addade mig. Men hälsar du när vi ses? NO! NO! NO!
Jag skulle aldrig adda någon om det inte var någon jag känner, och nu har jag fucking 460 vänner på min friendlist, wtf!? Jag har fan knappt tio pers som vänner på riktigt.

Jag försöker inte säga att jag är poppis på något sätt, men alla vi som setts tidigare i våra dagar ni kan adda mig på facebook, men ni har inte det där lilla extra som krävs för att lära känna mig på riktigt, Facebook för mig är ett Virus för ytliga människor.

Om du hade kommit fram till mig på krogen istället med en bärs hade du fanimej gjort ett mycket bättre första intryck, eller vafan? hade du bara sagt "HEJ" när vi kanske gått förbi varandra hade du tom gjort ett bättre intryck. Vi avrundar och gör det lite lättare och säger att 60 av dem på facebook är pers jag iaf känner hyffsat, Resterande 400? Shiet för mig hade det kunnat bli en bra fylla, så för mig hälsosamt hellre bara ett "HEJ".

Facebook raggar man också bigtime, det e också stället för människor som inte har det där lilla extra för att ta kontakt öga mot öga, där blir man som första steg "VÄN", sedan går man in och kollar bilder, sedan lite mail med lite små flört, Sen så är internet dejten igång.




Denna vecka vill jag iaf att passa på att ge beröm till en person som i mina ögon inte är rädd för att göra bort sig eller säga vad han tycker, och det finns fan inget bättre än människor som bjuder på sig själva så därför.



Anmar Khazal



Over n out.


/Bätz





thousandwhats - en blogg av 3 killar från Västerås

6 kommentarer:

Unknown sa...

Facebook, 2000 talets största virus. Virus= Virus är de minsta biologiska enheterna som kan infektera levande organismer. Virus brukar inte räknas som en livsform, då de saknar egen ämnesomsättning, utan beskrivs ofta snarare som "ett mellanting mellan liv och död materia. De kan inte föröka sig utan att infektera en levande cell. Jag har fått detta virus. I början då jag hade 100 vänner reflekterade jag kritisk mot detta virus. Jag sa upp Facebook i ett år som protest. Men det spred sig mer och mer, började ta sig i min hjärna. Där är virus som farligast.. Där förökar sig virus som mest, lever av varandra och bildar gäng. Hatar gäng. Hatar spridning. Idag har jag nästan 300 vänner. Kahlil Gibran sa någon gång:” Låt det inte finnas något annat syfte med din vänskap än fördjupandet av din själ” Vi går baklänges. Om ett år har jag säkert 500 vänner. Vilken lycka. Total avsaknad av ensamhet. Hur kan man känna sig ensam med 500 vänner! Omöjligt. Ha !!
Finns ljusa fläckar dock, även virus har bot. Det går att vaccinera sig mot en lång rad virussjukdomar, och därmed öka kroppens beredskap för att bekämpa det aktuella viruset. Kroppen bekämpar virusinfektioner genom att känna igen och döda virusinfekterade celler. Jag säger inte hur, det är upp till var och en av oss att klura ut. Vi måste dock börja med att förstå att endast vi äger insikten.
Meddelande till Mark Zuckerberg och resten av gänget på facebook: Du kan fängsla mig med dina facebook kedjor och tortera mig med pokes och vänförfrågningar som jag måste acceptera även fast jag inte vill, men du kommer aldrig fängsla mina tankar!!

/ Nurse P

whats1000@hotmail.com sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Facebook är visserligen sociofobernas paradis, men likväl Plutos passiva form. Få förfester har gjort mig lika exalterad som de på Facebook. Det är något speciellt med att få de där trosorna som gåva på Facebook. Pulsen tangerar vid 200 och så visar det sig vara just den där elefanten som man stött på i tre veckor. Det är genuint!

Snart kan man boka bord på Facebook också och då är du inte lika kaxig mate! :)

Anonym sa...

boka bord på facebook ? Alla över 500 vänner får helrör på köpet och över 2000 vänner så får man det ultimata FB "gold card" vilket betyder att du blir admin till samtliga grupper som bildas hahaha Cant wait until that day!:)

Anonym sa...

mitt stora problem ar hur man ska kunna supa nagon under bordet! eller hur nagon ska kunna supa ner dig!

Anonym sa...

åå äntligen!! ja hoppas sidan slutar existera!! buu på fb!