februari 05, 2009

Svenska Listan

Efter fem år som en person inom musiken själv så har jag alltid haft koll på mycket olika svenska artister inom hiphop, dem vet inte vem jag är men jag vet mycket väl om vilka dem är. Så här och nu tar jag mig tiden till att propsa vissa artister inom Svensk Hiphop.

För er som kanske aldrig hört talas om artisterna på min lista så ber jag er att kika in dem så snarast möjligt.

Jag bedömmer deras musik helt ifrån mitt egna perspektiv.

Dessutom kommer jag att skriva vilken deras bästa låt är enligt mig, och då skiter jag i hur stor hypen är kring låten eller om folk hört den eller inte, jag bedömmer hur mycket den tilltalat mig eller hur mycket jag själv diggat den. Plus att jag skiter i hur etablerade dem är SUPPORT SWEDISH HIPHOP!


Ken
2000 Talet


Ison & Fille
Utanför Tullarna


Highwon
Känn igen


Afasi & Filthy
Sverigetrotters

Snook
Feat Petter & Veronica Maggio - Inga Problem
Medina
Haffla Music

Adam Tensta
Feat Eboi - Dope Boy


Henok
Feat Sophia Somajo - Pusher

Lazee
Feat Charlie King - Back to 85

Prop Dylan
Can You Imagine
Allyawan
Got 2 have it
Looptroop
Fly away

Promoe
kkkkampain


/Bätz


thousandwhats - en blogg av 3 killar från Västerås

1 kommentar:

Anonym sa...

Inte för att jag inte uppskattar din svenska lista men vad hände med cs och world of warcraft inlägget? hahah