februari 06, 2009

Fredagslistan v06

Har kommer veckans efterlangtade lista.

Minus

Pedram: Inflation på ordet varför och alla åsneskaft som använder det vid fel tillfälle.
Ex: -Vill du ha nått att dricka?
- Nej!
-Varför?
VARFÖR TROR DU!? Kan du inte lista ut det själv så förtjänar du inte att veta, men bara för att hjälpa dig på traven kan du få några altenativ.
För att flipperspelet gick sönder, för att nisse har sex tår på ena foten, för Per inte kan sjunga utan att veta om det, för att poliser torterade grannkatter som barn eller kanske kan det vara nått så befängt som att jag inte är törstig!

Oscar: Varför finns inte starbucks i Sverige?

Koorosh: Narkleptiker som far jobb pa cafen. Vilket dels ar valdigt motsagelsefullt, da det ger uppfattningen om att kaffet pa stallet ar skit. Och dels att om oduglingen nu rakar somna medan denne gor ditt kaffe dreglar i det. For alla vet ju att dregel ar en oundviklig effekt av somn.
Jag vill ocksa uppmarksamma om namnet for denna defekt. Det borde ju heta Snarklepsi istallet.

Plus

Pedram: Eftersom jag är en smått bitter männsika som oftast ser de negativa i saker och ting är det alltid svårare för mig att komma på plus. Medan jag satt och funderade på vad som har varit bra, kom jag fram till att jag har världens bästa och kärleksfullaste vardagsliv. Vänner och familj som alltid får en att må bra oavsett hur kukig din dag har varit. Dessutom har jag alltid massor att göra, vilket ofta också är saker jag vill göra, borsätt från plugget. Veckan plus är ett bra vardagsliv, skaffa dig ett om du inte har det, its the shit!

Oscar: Skate2. För att det var precis så bra som jag förväntat mig.

Koorosh: Utan tvekan Stieg Larssons bok, Män som hatar kvinnor, vilket ar den forsta delen av hans Millenium trilogi. Ett fortraffligt verk som jag satt fastklistrad vid i en vecka. Forutom en riktigt bra och extensiv historia, hade den aven manga forgreningar till finans, politik och juridik, som bildade mig pararellt med underhallningen.
Som gradde pa moset, har de precis gjort klart filmen om denna bok, som ocksa kommer att vara en trilogi. Filmen har premiar iår med Mikael Nyqvist i taten (for er som inte vet vem det ar? sa ar han den basta skadespelaren inom Sveriges granser).


Om du inte orkar vanta anda till nasta fredag, kan du lasa Amins tisdagslista redan pa... ja, ni gissade ratt, Tisdag.


thousandwhats - en blogg av 3 killar från Västerås

2 kommentarer:

Alterego sa...

Varför varför varfö?
Bästa :)

whats1000@hotmail.com sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.