februari 06, 2009

Oscars lista Pedram Style!

Även om Oscars lista var väl genomtänkt håller jag inte med honom helt och hållet, framförallt tycker jag han har missat en del. Så här kommer en viss modifiering av hans lista och artister han missat.

Vad gäller Looptroop och Promoe kan listan göras hur lång som helst, håller dock med om att kkkampain är en av de bästa hiphop låtar som har gjorts. Jag vill endå passa på att propsa låten chana masal men kanske framförallt Promoes vers i den som kanske är det energimaffigaste jag någonsin hört. Sen har jag en egen lite små fåning favoritlåt med looptrop som är Bandit Queen, en love song utanför ramarna i likhet med Eminems Crazy in love.

Lazee! Abolut värd platsen men jag hade personligen valt låte top notch.

Henok-pusher, gillar låten mer än artisten och en viss fröken somajo kan ha något att göra med saken.

Allyawan, av det jag har hört är övertygad att han kan slå extremt stort. En av få svenska artister har ett renodlat hiphop sound som är gångbart internationellt. Trort du inte mig lyssna på exempelvis Deuce up!

Medina, skall erkänna att jag blivit påkommen dansa till haffla music. Medina för mig är = glädjemusik

Vad gäller Prop dylan har jag hört alldeles för lite. Min enda tidigare erfarenhet av honom är top of the top med promoe så skall inte uttala mig, förutom att den låten e sjukt sköön!

Övriga artister har gjort endel skööna låtar och förtjänar mer eller mindre att vara med på listan. Emellertid har Oscar missat två giganter. Den ena behöver ingen större presentation och det är Timbuktue. Den andra som är en av mina absoluta favoriter är Chords. Lyssna på Knockin on my door och njut!!

/Sasan





thousandwhats - en blogg av 3 killar från Västerås

Inga kommentarer: