februari 23, 2009

Pimp Fröding

Min kompis frågade om mitt poesi intresse fanns på riktigt, eller om det va ytterligare ett misslyckat försökt till att skaffa flickor som mata mig vindruvor med vänsterhanden.
Jag är medveten om att jag töntförklarar mig själv ännu mer, genom att säga att jag går igång på bra dikter, but I am guilty. Däremot förstår jag inte hur man kan dissa en som Fröding. När han, inte bara lyckas försvara sitt horköp, en handlig som är socialt helt oacceptabel, utan han lyckas också få det att framstå som en vacker kärlekshanling. Försök få alla pajaser som kommer hem från thailand att lyckas med det.

Tänk om Fröding bara visste vilken pimp han egentligen va, fan vad han hade fått ligga. Han skulle nog funka som politiker också, och kanske lyckas få prostitution lagligt.


En kärleksvisa

Jag köpte min kärlek för pengar,
för mig var ej annan att få,
sjung vackert, I skorrande strängar,
sjung vackert om kärlek ändå.

Den drömmen, som aldrig besannats,
som dröm var den vacker att få,
för den, som ur Eden förbannats,
är Eden ett Eden ändå.

/Sasan


thousandwhats - en blogg av 3 killar från Västerås

3 kommentarer:

Mohsen sa...

now i get it...

Anonym sa...

...no u don't!

Anonym sa...

Fröding kunde ha blivit pimp men Rasputin var dock pimparnas pimp, han visste sina moves!