oktober 08, 2008

Alla ar inte lika mycket varda!

Dom som kanner mig brukar tycka jag ar rasistisk ibland. Kanske inte helt obefogat, da jag kan fa sporadiska utbrott och kasta ur mig forolampande uttryck riktad mot en person fran en viss ras. Denna person fran en viss ras kanske precis har hotat att sla ner nagon for att nagon rakade ga in i honom. Och kanske ocksa for att denna person fran en viss ras har komplex for sin alldeles oansenliga penis. Jag kan ocksa fa utbrott nar denna person, ja fran en viss ras, avsiktligt gar alldeles for langsamt over overgangstallet nar jag varit sa vanlig och slappt forbi honom.
Men hur kan detta vara, jag menar jag ar ju utlandsk sjalv. Jo, det ni missar ar att mina fientliga kommentarer inte ar riktade mot en person fran en viss ras, utan mot en person fran ett visst ursprung och dressering. Dessa ar tva helt olika saker, och befriar mig helt fran anklagelsen om att vara en rasist.
Vissa manniskor har helt enkelt evolverat mycket langsammare an andra. Och har inte haft turen att lara sig enkla saker som sunt fornuft, logik eller att man ater med munnen stangd.

Ju langre tid som gar, ju mer jag ser och ju mer jag lar mig om livet, sa har jag kommit fram till att valdigt fa manniskor har haft turen att bli tilldelade intelligens. Enligt mig sa ar ca. 80% av jordens befolkning idioter, dumma och obetydelsefulla (ha i tanke att Koorosh ar valdigt optimistisk idag).
Men nu maste val jag tanka pa deras kanslor och att de ocksa ar manniskor. Ni vet, alla ar lika mycket varda, yadi dadi da. Men om du inte ar intelligent eller bidrar till nanting sa haller jag inte med. Alla ar inte lika mycket varda!
Men ska alla manniskor inte ha ratten att vara och leva som dom vill?
Visst..
jag kan lata er leva.

Yours humbingly / feizi


, , , , ,


thousandwhats - en blogg av 3 killar från Västerås

6 kommentarer:

Anonym sa...

Now that's just plain ignorant.

Jag förstår att du blir upprörd - jag blir också det. Men det e inte en speciell "ras" som inte går speciellt snabbt när man släpper förbi dom, spelar ingen roll om dom är gula, gröna, eller blåa - rest assured att det kommer finnas idioter i varje kategori.

Det verkar som om du försöker applicera din egen kultur o dina egna värderingar (som du fått utifrån din uppfostran) på en person med en helt annan bakgrund. Glöm inte att det finns inte en, singel, logik som är rätt. Din logik behöver inte nödvändigtvis vara min logik.

Missförstå mig rätt, det betyder inte att man nödvändigtvis måste älska alla kulturer o vara sjukt politiskt korrekt. Man får spotta o svära o tugga fradga över idioterna o nötterna. Men vi är alla lika goda kålsupare.

Fråga en grek vad han tycker om svenska tonåringar som kommer ner till öarna varje sommar , super skallen i bitar, kissar ner sig, o sen går o hånglar med grannens hund. Mind you, det finns många som inte tycker svenskar e speciellt klipska heller...

whats1000@hotmail.com sa...

Kare DiscoDan, jag uppskattar din kommentar.
Men min mening ar precis det du sager; de behover inte vara av en just ras utan de handlar om deras "ursprung och dressering". Sa du repeterar endast det jag sager.
Alla fran olika "kategorier" ar ocksa olika upplarda och har olika grader av upplarningsformaga. Och det ar det som ar min punkt.
Jag forsoker inte applicera mina egna varderingar, utan mina egna attributer och egenskaper. Det jag forsoker saga ar att det finns en overlagsen manniska och en underlagsen manniska. Oavsatt om jag ar grek, arab eller svensk.

Anonym sa...

Och vem är det som definierar vem av oss som klassas som underlägsen och överlägsen?

Benito och Adolf tyckte sig vara jävligt säkra på att dom hade rätten att göra det. Känner du likadant?

whats1000@hotmail.com sa...

jaaa..

Anonym sa...

Att uttala sig om "raser", känns det inte lite 1800-tal?

whats1000@hotmail.com sa...

kare anonym.. va sags om att lasa inlagget en gang till! da kommer du kanske inse att vi inte pratar om raser.