oktober 06, 2008

Pojkar, kramas istället

Som vanligt skulle jag inte ut på krogen förra helgen, men i brist på bättre omdöme hamnade jag där som vanligt igen. Det var en så kallad reunion, ni vet ett såndär evenemang där bäst före datumet på de flesta hade passerat. Egentligen är reunions bara ett påhitt så 30-plusarna kan gå ut och samtidigt inte behöver skämmas för att de lämnar kidsen hemma, de flesta var juh trots allt ett misstag. Hursomhelst, meningen med detta inlägg är inte att åldresdikreminera eller peka ut milfsen på krogen. Inte heller att påminna om alla åldreskrämpor som dieabetes, dåliga höfter och en oförklarig fascination för bingolotto. Utan jag undrar hur belevda pojkar i början av medelåldern fortfarande orkar bråka. Medan jag stod där och smuttade på min manligt rosa drink och snackade upp en en av tanterna i brygga, började två pojkar av oidentifierad härkomst brösta upp sig mot varrandra. Det såg mörkt ut. Lyckligtvis hände ingenting eftersom båda hade svartbälte i kampsportsgrenen knuffa varrandra hårt i bröstet. När pojkarna väl var klara och jag ytterligare en gång givits förmånen att bevittna en penismätar tävling i form av ett knuffkalas kunde jag återgå till tanten och den metrosexuella vätskan.
Seröst pojkar det är dags att sluta puttas på krogen, det är inte häftigt längre. Okej att 15-åringar brottas på rasten i frustration över ackneproblem på pinsamma ställen. Jag kan också förstå att det i viss mån fungerar för dem, när det gäller att locka till sig honorna. Men ni får inte glömma att de riktar sig till en helt annan målgrupp. Om det nu är så att ni gillar 15-åriga tuggumituggande kickersbrudar som smygröker på offentliga platser och skriker utan anledning, kan ni också gå och brottas med de andra barnen på skolgården. Det är inte så att någon kommer att döma er.
Så nästa gång ni är på krogen uppmanar jag er till att betälla något rosa samt läsa på lite om sex and the city och någon av de kändare sminkmärkerna för att kunna briljera genom samtal. Eftersom det numera är vedertaget att kvinnor gillar lätt sminkade metrosexuella poppsnören som kramas. Så pojkar, kramas istället!!!!!

/Sasan

Inga kommentarer: