oktober 11, 2008

A Friday night in London

Efter att ha varit i Sverige i 4 manader sa har ja glomt hur London kan vara. Vilken energi och charm den utsralar. Ibland blir jag sa hemmakar och fast vid Sverige sa att jag glommer varfor jag blev kar i London fran forsta borjan.
Inatt sa injecerade London en dos av sin drog i mig, och jag kande den flyta genom min kropp och ge mig det harliga rus som bara London kan.

Tidigare idag sa bestamde jag och Magnus att vi skulle ha guys night out. Sa som vanligt promenerar vi till varan tagstation for att aka in till centrala London. Det tar ca. 25 min att ta sig in. Redan har borjar varat aventyr. Varan konduktor verkar lite egen och excentrisk, da han mellan varje station pratar om rekommendationer om vad man kan gora vid varje stopp. Han berattar aven om hur hans dag varit och att vadret varit bra. Han onskade aven alla en trevlig resa och hoppades att alla satt bekvamt och att de var i ett bra sallskap. Tycker det var valdigt trevligt av honom, men jag har aldrig varit med om det har, det hander aldrig. Jag tror att varan kare konduktor hade spenderat lite extra quality time med mary jane denna afton.

Val framme sa bestammer vi oss for att ta en liten mat bit pa en restaurang pa leicester square, dar agaren ar valdigt vanlig och borjar bekanta sig. Vi pratar med honom en stund och det slutar med att han satter sig med oss och bjuder pa ett par glas whisky. En bra borjan pa varan runda.
Sen drar vi vidare pa varan bar runda. Pa andra baren sa rakar ena bartendern spilla en drink pa Manges hand, som leder till att vi blir bjudna pa vara ol. Gratis ar gott fick vi veta idag. Vi hinner med 4 barer till. Och for alla som inte varit i London, sa ska ni veta att det innebar att man far ga ganska mycket. Gar inte riktigt att forklara kanslan att bara promenera pa Londons gator. Sarskilt med lite alkohol i kroppen som intensifierar ens kanslor. Att sta dar och lata stadens puls gunga dig, och att lata de stora byggnaderna omfatta dig med sin integritet, ger mig en kansla av att jag gor nagonting. Det far mig att kanna att jag ar den del av nagonting storre.

Min saknad till mina vanner ar stor. Sa jag ar glad att jag har mina kusiner och Magnus har, som betyder mycket for mig, som haller mig varm.
Men jag kommer hem snart. Jag behover bara fylla mitt glas lite till innan jag kommer.

Yours truly / feizi



thousandwhats - en blogg av 3 killar från Västerås


Inga kommentarer: