oktober 31, 2008

To be or not to be

Ibland kan det vara skont att fly fran verkligheten. Manga gor det genom att kolla pa filmer, tv-serier kanske till och med en bok, som tar dig till en annan plats, en annan varld och med andra huvudkaraktarer i ditt liv. Jag har sen liten haft formagan att bygga upp scenarion i mitt huvud. Med min fantasi sa har jag kunnat forvandla mig sjalv till vem som helst vart som helst. Jag har kunnat mala upp ett alternativt liv eller en framtid.

Fastan jag gar runt pa Londons gator med min vaska full av ekonomi och finans bocker sa tillhor en del av mitt hjarta till den kreativa sidan som jag har. Och da syftar jag framst pa skadespelandet. Aven fast det varit mer som en hobby och man tagit det hela med en nypa salt, sa har man med tiden fatt bekraftelse av alla harliga manniskor som sett det vi gjort. Man har ocksa sjalv sett sitt resultat och man marker att det inte blivit sa tokigt anda.
Torkel & Morteza ligger fortfarande pa bordet, och vi vill gora en langfilm av det hela. Och jag kan saga att det ser ljust ut. Mer kan jag inte saga, men det borjar snarare bli en mojlighet an en drom.
Passionen till filmen borjar sakta men sakert ta over och jag kan inte lata bli att fantisera och bygga scenarion om framtiden. Ska jag strunta i plugget? Ska jag tillagna mitt liv till filmskapandet och skadespeleriet? Eller sa kan jag bli en skadespelare med en ekonomie examen. Vad tycker ni jag ska gora?!
Det ar ju trots allt en drom, men man vet aldrig. En vacker dag kanske jag kan gora ett sant har upptradande…



/ Koorosh Feizi

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

thousandwhats - en blogg av 3 killar från Västerås

2 kommentarer:

Anonym sa...

Strunta absolut INTE i plugget!!! Lita på mig... Se till att du får din examen, sen kan du göra vad du vill med ditt liv!

Hur långt har du kvar att plugga?

whats1000@hotmail.com sa...

haha,,ok.. spekulerade mest bara! jag e inne pa mitt sista ar! skont att jag har en san bra manager som dig som tar hand om mig :) tack