november 27, 2008

Anna Isacsson Gästbloggar

BLOGGHYPE!

”Om din blogg är populär och välbesökt, är helt plötsligt du också en offentlig(?) människa som har en viktig åsikt till oss andra dödliga”

Detta inlägg får tolkas, läsas och uppfattas fritt!

Jag vill bara börja med att säga, Bloggar i all ära! Har själv provat på livet som bloggare men tyvärr såg jag ingen som helst glädje i att berätta för anonyma läsare (antagligen folk jag inte ens känner) hur min gårdag såg ut eller om vilka nya skor från Chanel som jag skulle dö för att ha på mina fötter eller kanske lägga upp en ”dagens outfit” där du ser ut att ha klätt på dig mormors långkalsonger & en död hamster runt halsen och kallar dig sedan fashionista! Nej tack, bespara mig ett as garv!
En värd blogg enligt min mening består inte utav din ointressanta vardag. För jag menar vem fan bryr sig om att du gick på stan och handlade strumpor till din faster eller att du jobbade och att det var jobbigt! Ärligt talat?! Om man ska blogga snälla skriv då om någonting vettigt, som om ett ämne som faktiskt är intressant, välskrivet och faktiskt tillbringar ett leende eller en tankeställare till den som tar 5 minuter av sin tid att faktiskt ögna igenom det. Därför vill jag passa på att ge Pedram credd för alla hans underbara inlägg som får mig att asgarva och längta tills han publicerar nästa!
Men tillbaka till ämnet, och rätta mig om jag har fel men en blogg är väl inte till för att slösa någons tid? Jag kanske kommer göra en eller annan irriterad efter att jag skrivit dehär inlägget, men just nu känns det som om jag och min kära vän Lina är det enda på planeten utan en blogg. Och absolut jag stöttar alla mina vänners bloggar genom att läsa dem då och då, vissa mer och andra mindre. Men nåt som får mig att vilja dra täcket över huvudet är fan folk som tar sina bloggar så seriöst att de är värda att ta ett bråk över. Exempel vis: Min blogg har fler besökare än din, eller min blogg har värdare inlägg än din! Och nu förtiden är de mer ärofyllt att bli inbjuden att skriva på en blogg än att få personlig inbjudan att styra landet över en helg av kungen himself! Kan inte alla bara ta sitt förnuft till fånga och sluta ta sig själva på så stort allvar, ja menar är DU SJÄLV helt plötsligt förolämpad när din blogg är det?!

Och en sista slänga får sig också alla bloggar som bygger enbart på interna skämt och interna historier. GRATTIS(!!!) ni vinner faktiskt första pris till tävlingen om mest ovärda bloggar. Jag förstår att ni själva tycker ni är högst nödvändiga och ypperligt roliga, men för oss som inte delade dessa roliga stunder med er fattar noll och ser hellre på Keno än att läsa detta, men absolut blogga på ni men snälla be mig inte tycka om det!

Tack för mig haha
/Anna (som förevigt nu kommer vara hatat av folkslaget: bloggare)

Inga kommentarer: