november 24, 2008

Högtryck

Solen ligger hogt och hogtrycket drar med sig de lagre temperaturerna. Den fina dagen och kylan ger mig lite julkanslor och jag kan inte gora annat an att bara valkomna den varma, mysiga fornimmelsen.
Plotsligt paminns jag om hur otroligt mycket jag avskyr dumma eller svaga manniskor. Det varsta ar kombinationen av de tva. De gar mig sa inat helvete in pa nerverna. Dessa manniskor kommer i olika former och visar sitt komplex pa olika satt. Jag hyser lika stark motvilja mot alla sorterna.
Ni kanske undrar varfor jag valde att uttrycka mig om detta. Jo, jag laste namligen en artikel om sjalvmord. Hur patetisk och misslyckad maste man vara for att det ska ta till detta. Jag har ingen som helst respekt for dessa laga varelser. Sen laste jag om forsok till sjalvmord. Va fan betyder det? Satter man sig pa sangkanten och tanker for sig sjalv, ne nu ska jag bara forsoka att ta livet av mig, bara lite. Eller sa kan det kanske betyda att man verkligen ville ta sitt liv men det gick inte riktigt, man misslyckades. Da tar det har mig till en annan sak. Om en misslyckad person ar sa trott pa sig sjalv sa att denne bestammer sig for att bega sjalvmord och t.o.m. misslyckas med detta. Hur javla misslyckad ar man inte da? I detta fall kan det kanske vara en bra ide att ta livet av sig.

er hangivne / feizi



thousandwhats - en blogg av 3 killar från Västerås

3 kommentarer:

Unknown sa...

Borde det inte finnas en hjälpjour till detta med lite experttips hur man kan göra det snabbt å NÄSTAN smärtfritt. MvH Dick Darlington

Anonym sa...

Respekt Koorosh! Bra inlägg!
/Bätz

whats1000@hotmail.com sa...

kanske kan oppna en san jour.
"Dick Darlington's suicide helpline - i'm here to help"