november 19, 2008

I am Geek

Medans jag kollade pa The Big Bang Theory igar, sa markte jag att jag forstod for mycket av humorn, nörd-humorn. Alla nörd-uttryck som sades och alla slang som slangdes ut satt jag och gapskrattade at.
Det har paminde mig aterigen om vilken nörd jag egentligen ar. Spelar ingen roll hur allmant cool och haftig jag uppenbarligen verkar vara, for nar jag inte star vid baren och shottar jager, sa sitter jag ju hemma och kollar pa sci-fi, raknar matte eller spelar tv-spel.
Nörden som vi kanner igen den borjar bli utrotad och en ny generation nördar har tagit over. Jag kallar oss de kamouflerade nördarna.

Sa jag tycker att alla som kanner igen sig tar den har bilden och tatuerar den pa sitt vanstra brost. Sa nar vi ses pa badhuset sa vet vi vilka vi ar, vilken elit vi tillhor. Och sa att de dodliga manniskorna som ligger och plaskar i den grunda delen av bassangen ska veta sina platser och bara avundas av varan status.



vi ses vid trampolinen / feizi


thousandwhats - en blogg av 3 killar från Västerås

Inga kommentarer: