november 05, 2008

Nyfikenhet

Innan jag påbörjar detta blogg inlägg så vill jag gratulera en viss person, denna person är ingen mindre än Barack Obama.
Grattis och hoppas du kommer göra att bra jobb som president för världens mäktigaste land, jag tror iaf på dig.

Ibland så är man så nyfiken. Man vill finna svar, veta sanningen, jävlas, konfrontera.
Det kan vara bra för dig, det kan vara dåligt för dig, det kan glädja dig, men det kan också såra dig.
Intelligensnivån hos människor som vi alla vet är väldigt mycket högre än alla andra däggdjur, och jag tror att människan är till för att utforska, lära, och överleva.
Det finns också något som kallas instinkt, något som jag anser som det absolut viktigaste en människa har. Hur lyckas man kunna känna på sig vilken väg man ska ta och hur man ska gå till väga? Är det bara en känsla eller något din hjärna bygger upp allt längre du kommer i livet?
Jag tänker inte skriva så mycket mer, allt jag vill säga är att för mig är min instinkt så mycket mer för mig än någon annan form av intelligensformel.


/Bätz

thousandwhats - en blogg av 3 killar från Västerå
s

1 kommentar:

Anonym sa...

intressant inlägg. kanske är instinkten något som styr ens överväganden, och beslut. Värt att fundera på iaf :)