november 25, 2008

Min Bekännelse

Under Thousandwhats korta men händelserika existens har den agerat klagomur, news site, skvallerpress, bärare av onödig och oriktig informatiom samt platsen där vi får känna oss lite viktigare än vad vi egentligen är. Men nu, för första gången skall den få agera bikt, då jag har något att bekänna. Uppfattningen av mig som cool, tuff och allmänt häftig kommer raseras helt. Men jag behöver få bort den överviktiga elefanten som sitter på mitt bröst och diggar till vad jag tror är Whams gamla 80-tals denga, Wake Me Up Before You Go Go.

Det är otroligt men sant!
Igår kväll hade jag planerat att titta på basket, pistons vs cavs, med grabbarna. Jag var lika grabbigt förberedd som vanligt. Reptilhjärnan hade tagit över och mitt ordföråd bestod mest av osammanhängande gutturala läten samtidigt jag helt utan anledning ibland slog på olika möbler. Dessutom dyrkade jag konstiga saker som extra starka jalapenos, du vet sånt där pinsamt hyllande helt utan belägg eller argument som bara män kan göra.
Men av någon konstig anledning hamnade jag istället hemma hoss en tjejkompis. Men det kanske absolut konstigaste var att jag tillsammans med henne satt och tittade på sex and the city the movie samtidigt som vi diskuterade relationer och att man blir väldigt chokladsugen när man har mens. Förutom det så ingick vi också en pakt om att ingen av oss skulle prova en bröllopskläning innan vi verkligen skall gifta oss.
Jag tror bestämt att jag har tofflat för första gången. Från att aldrig ha haft någon förståelse för tofflare har jag nu insett hur det går till. Man hamnar i en oförklarig bubbla och stängs av från omvärlden. Samtidigt som man vet att det är något man egentligen skall göra och någon annanstans man skall vara, kan man inte riktigt sätta fingret på var och vad. Ens medvetande har runnit ut i sanden och man är oförklarligt nöjd med att inte göra det man vill.
Min största fråga är.
När jag nu har fallit i toffelfällan med en tjejkompis utan att ens få ha sex, vad kommer hända när jag i framtiden tofflar på riktigt? Har jag en gigantik toffelgen som bara väntar på att få bli aktiverad? Kommer jag i framtiden bli världens tråkigaste toffelhjälte?


/Sasan

thousandwhats - en blogg av 3 killar från Västerås

2 kommentarer:

whats1000@hotmail.com sa...

du ar sååå slut..

Anonym sa...

Hahahahahahahahahahahahahaha. Jag visste det!!!