mars 20, 2009

Fredagslistan v12

Denna Fredag har vi killar tagit semester och veckans lista har istallet skrivits av en av vara läsare Pardis Momeni a.k.a. Nurse-P. Enjoy.

Plus

Min mamma, Du är inne för att du födde mig, och efter mkt medicinsk litteratur och att sett hur det egentligen går till, I owe you for life!

Länge leva inre emotionella bergochdalbanor! Någonstans rätar den ut sig, då lever vi, Någonstans går det upp för, då kämpar vi och Ibland går det nerför, då ler vi.

Skratta, Någon sa häromdagen att min humor är torr! Hela du är så torr att även om ja la dig i vatten skulle du inte mjukna upp.

Mars månad, vi har nu lagt depp månaderna bakom oss och mars ger oss inte bara början på våren, utan även det persiska nyåret! Grattis alla tunga blattar (1388)

Minus

Kärnfamiljen, de som inte tror på den vill att vi ska respektera deras syn på den ”nya” kärnfamiljen, Köper det, men respektera min syn att tro på den ”gamla” kärnfamiljen.

Ordet normal. Vem definierade ordet och vem avgör normalitet? Kalla mig inte normal iallafall, för jag kan inte leva upp till det.

KK, dummaste terminologin och uppfinningen dagens generation skapade. Ännu dummare är de som gråter KK tårar för att de inte lyckades omvandla det till evig kärlek. Kan gå men jag hade inte unibettat på det precis.

Nya Facebook, Du sög redan som det var, nu suger du ännu mer. Hur känns det att bli mer och mer mobbad för varje renovering? Sluta försök efterlikna andra sajter och var den fula sajt du är bara (men jag gillar fortfarande när folk kommenterar mina bilder och kallar mig fin, så du är inte helt ute…än)

Varken eller

Nyheterna, man kan inte leva utan nyheterna, men fasen vad vinklad svensk media är, sluta försök se ovinklade ut det är bara pinsamt! Jag fortsätter jakten efter bra nyhetskällor, dagens tips: www.presstv.com IT ROCKS!!

Barndomsvänner, de vet alldeles för mycket om en, så man måste hålla kvar de hela livet annars kan det sluta illa : )

Michael Jackson, Efter timmar av att dra ut vartenda hårstrå fick vi ändå ingen biljett, nu är jag bitter och hoppas att hans näsa ska falla av på scen! Men i smyg viskar jag: I do love Wacko!



// Pardis Momeni





Dela detta inlägg på Facebook

thousandwhats - en blogg av 3 killar från Västerås

31 kommentarer:

Anonym sa...

My eyes! Eller egentligen inte för visuellt sett lämnar du inget att önska. Cred för den. Men i övrigt, ouch...

1. Din humor är torr. Det bottnar nog i att du är feg och pryd.

2. Berg- och dalbaneliknelsen är bara hemsk. Man kan inte ha levt ett hårt liv om man liknar det vid en nöjesattraktion. (Men för all del, grattis. Och just ja, gott nytt år.)

3. KK är ett fantastiskt påfund som fungerar utmärkt såvida inte allt man vet om kärlek kommer från Disneyfilmer. Det är med KK-förhållanden som med allt annat i livet, det blir svårare om man är dum i huvudet.

Sammantaget. Gör om, gör rätt. Eller fortsätt bara vara söt på foton, världen behöver kuttersmycken.

Anonym sa...

du e sjukt söt, men skit i det. ang.listan.

KK, bästa fynd
Berg o dalbana liknelsen e off
Din humor, me likes
ditt kort, me likes more
du fick mig att uppskatta mamma mer lite iallfall ja kanske borde säga det till henne för en gång skull.

ok ja läser mer av dig gärna, ifall killarna lägger mer kort på dig.

tack

ps. är du nurse ? woooord

Anonym sa...

hahahahahha älskar folks reaktion
min humor e torr isåfaaaallll för ja digg digg hard
facebook inlägget va så sant. har inte hittat poke knappen o det va mítt enda nöje här i livet.
ja har följt dig på brandnewflav bloggen o ja e ett fan/beundrare

/r

norozet piroz nurse p

Anonym sa...

tva ros och en ris so far Nurse-P. Vet inte dock om man ska ta feg, pryd och dum seriost av nagon som ar anonym!

Anonym sa...

feg kommer från rätt mun, hahaha.
har du egen blogg? du skriver som ett jäkla halo, im on it.

/amin umeå

Anonym sa...

Dum, feg o pryd.. ? ejjval ja känner mig hedrar. Synd att du e anonym ja kunde tilltalat dig vid namn det är artigare så. Men tack för din utförliga feedback. Du har även rätt i att världen behöver fler kuttersmycken. Ju fler desto trevligare tillvaro. Angående de övriga anonyma ja driver ingen egen blogg. Dock tackar för era så fina ord..

// Nurse P

Anonym sa...

1. om ngn känner dig vet den att du har fane mig inte torr humör...
2. kk e bra nästan enbart för killar, observera nästan för att de flesta tjejer även om de vill låtsas att de coola o klarar av d bangar de nånstans på vägen ibland vågar de visa o ibland inte.
3. berg o dalbana rätt även om man lever hårt liv även då finns d goda stunder de lan vara riktig korta men finns ändå.
livet vore jävligt tråkigt annars...
Eide toam mobarak

du e snygg, söt o sexy ;)
// N

Anonym sa...

Vafan killar komigen!!! Sluta vara såna jävla mansgrisar! Hur ofta skulle en tjej säga "ok ja läser mer av dig gärna, ifall killarna lägger mer kort på dig", "du e snygg, söt o sexy ;)
// N"
om en manlig bloggare. Tragiskt!!
Vadå "Gör om, gör rätt" har du hört talas om att "smaken är som din mammas bak. Den e fett bred!!"

Va kritiska, men försök använd dom små ärtor till hjärna ni fick av gud.

Anonym sa...

men fan visst är du riktigt snygg, kunde inte hålla mig där dock förlåt jag är ett as.

gillade din lista, mest om MJ konserten för jag tog ledigt en hel dag, och ja hoppas han dör nu:)
facebooks nya utseende va droppen, sa upp mig ida!! im a free maaaan. at last fan.

fortsätt skriv // Mo

Anonym sa...

Håller med om KK grejen.
Väl skrivet.
MVH Amin

P.S

Alla som är anonyma och inte vågar sätta sin namn efter kommentaren borde vara med på nästa lista, för ni tas ungefär på lika stort allvar som George Bush gjorde när han tittade det amerikanska folket djupt i ögonen för att glömma det han skulle säga.
Det vill säga att ni är sämst.

Anonym sa...

I JUST WANT TO SHOUT OUT THAT ITS OK TO STATE THAT YOU ARE ONE FINE LOOKING LADY, AND WITH THE PENCIL IN YOUR HAND YOU ARE EVEN MORE FIERCE. ASKING FOR MORE WORDS.

/ andre

Anonym sa...

snälla man kanske är anonym för att det finns ett alternativ för att vara anonym. döööh einstein

Anonym sa...

Så om det fanns ett alternativ att vara en douchebag antar jag att du skulle klicka i den rutan och vara en...DOUCHBAG

Unknown sa...

touché :)

Anonym sa...

Gilla din fredags lista! En tankeställare är det iallfall i vissa områden hehe. Du fick mig och redan vilja planera morsdag även om det är mer än 2 mån kvar.

Barndomsvänner I feel u on that one. ;)

KK ämnet verkar vara väldigt känsligt för vissa som kommenterar din blogg. Det är en sak och ha en åsikt men någon här verkar ha mkt mer än så.

Anonym 1 verkar ju vara en bitter ..pipp... som troligen bara haft/vart KK för ngn. Jämför kärlek med Disney filmer och ändå har en kommentar om berg-och falbaneliknelsen....hahahha

Shit människor tänk innan ni skriver. Bitter och okunnig är ingen bra kombination.

Så jag tycker du ska ta dina egna åsikter och följa dom. Gör om, gör rätt eller forsätt och vara dum i huvudet!

Kram P2

whats1000@hotmail.com sa...

Nej nu har jag varit passiv alldeles för länge.... Nurse P, bra jobbat. Anonym åsna sluta va en åsna som åsnar sig. Koorosh hade varit roliga om du skrivit douche, i have such great seanse of homur! Seriöst, anonym åsna sluta åsna dig.
/Sasan

Anonym sa...

KK är ett begrepp ja skulle vilja höra ett helt inlägg om. skriv!!
håller med om att det är vår tids största miss.

ang. anonymitet well.

poyan från södertälje tycker att din lista var bra o att du verkar vara långt ifrån bara ett fint kuttersmycke hans mamma kan han hänga i ett smycke.

Anonym sa...

17 kommentarer. Imponerande, du borde vara stolt, men så även jag eftersom de flesta rasar över mitt första inlägg. Vad är problemet? Jag sa vad jag tyckte, det var både ris och ros, inget att hetsa upp sig över. Jag förstår att ni alla vill stå upp för att öka oddsen att få ligga med nurse P (och det här kommer alla så klart förneka också). Och jag är helt på den linjen, hon är het. Men när hon sätter sig och ska skriva blir det inte lika bra, vilket är tråkigt för det finns ju inget bättre än snygga OCH smarta. Mitt tips är att läsa fler böcker, eller diskutera igenom saker med smarta människor först.

Kommentatörerna håller det här inlägget vid liv, så jag fortsätter trasha lite, för jag har tråkigt.

"ps. är du nurse ? woooord"

Einstein and Sherlocks prodigal child in the house.

"Vet inte dock om man ska ta feg, pryd och dum seriost av nagon som ar anonym!"

Det spelar väl ingen roll alls? Vill ni sänka min kritik så kan ni ju göra det på premissen att jag inte känner henne.

"feg kommer från rätt mun, hahaha.
har du egen blogg? du skriver som ett jäkla halo, im on it."

Jo, det hade jag faktiskt. Hur så? Är det vad som krävs för att få tycka? Du påminner om den där tjejen som skällde ut Idol-juryn för några år sedan med motivationen att de inte kunde sjunga bättre (vilket de säkert kunde, för hon sög verkligen).

"1. om ngn känner dig vet den att du har fane mig inte torr humör..."

Mm, för ens kompisar är ju alltid ärliga och orädda för att ge uppriktig kritik.

"Vadå "Gör om, gör rätt" har du hört talas om att "smaken är som din mammas bak. Den e fett bred!!""

Jag vet, men det betyder inte att allt är lika bra. Och ja, min mor har en ansenlig badonkadonk, det råder inga tvivel därom. Men kan du hantera all that junk in the trunk, det är frågan?

"Anonym 1 verkar ju vara en bitter ..pipp... som troligen bara haft/vart KK för ngn. Jämför kärlek med Disney filmer och ändå har en kommentar om berg-och falbaneliknelsen....hahahha"

Du läste inte mitt inlägg va? Eller så kanske du försökte och så blev det som det brukar, ett stort missförstånd, för långa meningar som denna gör dig förvirrad. (Va? Var är jag?)

Puss på er allihop, ni är fantastiska. Jag föreställer mig hur ni sitter där på Gränden och försöker vara småstads-posh och så dyker jag upp som en fet äcklig ABB-muterad fluga och stör er.

Mvh,
Douchebag (aka. anonym 1)

whats1000@hotmail.com sa...

SUG MIN KUK FÖR "ANONYMITET"

MVH

/Oscar Bätz

whats1000@hotmail.com sa...

Visste inte att man kan lyckas få lite sex, varför får jag alltid reda på allt sist. så då kör vi, allt va jätte bra med innlägget, jag älskade allt och läser det flera gånger per dag. Borde vara första sidan i bibeln. Jag ryser varje gång jag läser det, t o m på nästippen... brr brr (rysningsljud). Håller tummarna och väntar idiotiskt vid datorn!

/Sasan

ps. jag ska till gränden senare idag, så jag skulle uppskatta om du inte douchbag inte kom och förstörde min coolaura. tack på förhand

whats1000@hotmail.com sa...

fan jag tänkte skriva poshaura juh... skit det blir aldrig som man tänkt sig, men de e juh för att han använder för svåra ord, från utlandet och så. nej nu ska jag gå och läsa en bok så jag blir smartare!
/Sasan

Anonym sa...

ni småstadspojkar borde testa på att flytta till storstan så får vi se ifall ni är så stora i mun. ha! patetiskt.
västerås, ??
nurse, den som inte tål kritik borde inte skriva,. du borde testa på ngt annat som funkar för dig.

/SOLT ANONYM!

Anonym sa...

OMG jag orkade inte ens läsa allas kommentarer.
Ville bara säga att jag e en tjej och dessutom känner Pardis jävligt bra.
såå?? bara för att man skriver du e snygg söt och sexy betyder d inte att man e kille.
Om ni har inte märkt d så skriver tjejer d väldigt ofta till varan!
// N= Nikoo

Anonym sa...

The skill of writing is to create a context in which other people can think.. Anonym 1; Att se världen genom kritiska glasögon är bra, jag önskar fler gjorde det. Men att beskriva en persons personlighet med adjektiv som dum,feg och pryd säger tyvärr mer om dig än mig som person. Ang.storstad vs mindre stad.. Well..Om alla från storstäder skulle vara coola intelektuella varelser, skulle de ord som du skrev vara det ultimata besviser att så inte är fallet alltid.

Karaktär är inte miljöbundet, dock kan din miljö påverka din karaktär. Så jag passar på att tacka Gbg för att ha bidragit till att jag är så himla underbar som person. hahaha

Tack till alla er övriga som skrivit!

/ Pardis

Anonym sa...

"Älskar" alla "unika" reflektioner/come backs.
Som exempelvis småstadspojkar, så otroligt nytänkande, att jag inte kom på det själv. Men det är just det som är skillnaden på er storstadsbor och oss. Har för mig att de finns fler liknande riktigt bra unika sånadär comebacks, bland annat snorunge, då man syftar på att den andra är omogen, den är fin. Men annars tackar jag för en fin och väl genomtänkt kommentar!

/Sasan

Anonym sa...

NURSE P. Snacka inte om storstad som om du vet. det är en skillnad mellan de som är uppvuxna i b städer som västerås och sthlm. de kommer föralltid förbli wannabeees. gbg suger lika mkt måste jag säga. hate to break it to you.

ha en fin dag

Anonym sa...

för en som bott i större städer än du kan stava till så kommer ja nog snacka om storstad.
vet du vad du kan prova göra, sluta snacka överhuvudtaget.
leken börjar nu.

// p

Anonym sa...

om killarna kan lägga upp lite fler foton på dig skulle ja aldrig yttra ett ord. lovar.

ӕmir sa...

Hey, fråga mig inte varför jag sjunker till den låga nivå som vissa inlägg håller, men vad gör man inte när okunskap sprids?
Jag håller med, V-ås och Stockholm är sjukt b. Gbg ännu mer b, kanske till och med c. Men det passar oss. Du ser, vi håller inte prestige vid sånt. Den som känner till sina rötter är bekväm i sig själv.

Jag vill inte trampa ngn på tårna, men tänkte berätta lite om oss småstadspojkar (och en flicka för den delen). Vår "lilla" stad kallas Teheran, en stad vars invånare är fler än hela Sveriges befolkning. En civilisation som grundades ungefär samtidigt som vikingarna framförde sitt utspel i mänsklig förnedring. 33 museum, 739 parker... ja du förstår, det är liksom inte en liten stad vi kommer ifrån. Och låt mig inte börja berätta om Bagdad, då framstår hela Sverige som en punkt i denna mening.
Vi vet att V-ås och Stockholm inte är världens metropoler. Men att vara "wannabees"... wanna be what?
Du ser, om en kattunge föds i ett stall, inte gör det kattungen till en häst.

Och Pardis, här sitter jag med min Eva Mendez (Koorosh vi har döpt om min MacBook :)) och lyssnar på din favoritlåt. Några ord från vår vän Hova just for you;

"see success is like suicide
Suicide, it's a suicide
If you succeed, prepare to be crucified"

Anonym sa...

"Men att beskriva en persons personlighet med adjektiv som dum,feg och pryd säger tyvärr mer om dig än mig som person."

I och med det inlägget lyckas du faktiskt återupprätta dig själv ordentligt. För jag känner ju inte dig för att jag läst en blogginlägg. Jag är bara som alla andra, en dryg jävel när jag kan smyga runt på internet och vara anonym.

För det är ju så det fungerar, alla hatar och det är ju uppenbart att du som kvinna får mer skit också (oavsett om man väljer att kalla det för hating eller sexism). 29 kommentarer. De borde låta dig gästblogga oftare.

Som jag nämnde innan, hade en blogg och det var sanslöst hur mycket skit som riktades mot en. 12-åring, bög, fascist, blatte, mansgris... Det är svårt att inte bry sig, men det finns inget riktigt sätt att kontra, hatarna har alltid sista ordet tyvärr, så man får lära sig att ignorera.

Kul sedan att aemir kommer in på slutet och spelar ut nationalistkortet. Får se hur lång tid det tar innan någon hävdar att iranierna "uppfann" saffran.

Jag tror det var språklig förbistring, att personen menade att säga "upptäckte", men man vet tyvärr inte. Nationalistiska åsikter tenderar visst att stärkas i exil.

Det var allt för mig den här gången. Skriv gärna igen, för det har varit ganska underhållande.

/Douchebag

Anonym sa...

Tack för en underhållande lista och ännu mer underhållande kommentarlista. Det va lääänge sen jag hade så kul på en blogg, vilket var UPPLYFTANDE.


Tycker om sättet du tar emot kritik, visar på mognad.

Håller kanske inte med allt i din lista, men det hör till spelet eller hur. Något som jag håller starkt med om är: KK, det har totalt fuckat hela vår syn på relationer.

Så ja bugar o tackar

/Kärlek från betongerna i Norsborg