mars 15, 2009

Jag har hittat kärleken igen

De sager att man aldrig glommer sin forsta karlek. Min riktiga stora karlek, och den enda gang som jag tror att jag varit kar pa riktigt var langesen. Jag kommer ihag den mycket val, sommaren 1999. Jag var ett barn som precis hade blivit introducerad till en helt ny del av livet, den fina och ljuva delen av livet. Det var karlek vid forsta ogonkastet och jag kommer ihag att mitt hjarta kom upp i en frekvens jag inte nått sedan dess. Jag hade aldrig sett nagot liknande och annu idag tar mina minnen av henne mig till en vacker plats.
Det var langesen jag var kär. Den dar overvaldigande kanslan har varit valdigt avlagsen under en lang tid. Visst har det funnits nagra enstaka foralskelser, men jag har aldrig ens kommit till troskeln till riktig karlek.

Tills inatt, då jag fick ett ansikte pa henne. Efter nastan tio års vantan ströks jag antligen av den tillgivenhet som varit borta sa lange. Vi satt i varandras sallskap hela natten anda tills hon kysste mig farval tidigt imorse, en kyss som graverats i mitt hjarta for alltid, och jag vandrade hemmåt genom London at dawn, med en fullkomlig upprymdhet. Jag var ett barn igen.






sommaren 1999




Våren 2009




/ feizi



Dela detta inlägg på Facebook

thousandwhats - en blogg av 3 killar från Västerås

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vackert!

Anonym sa...

tack vicktoria!