mars 05, 2009

KONTRAST

Det enda jag i princip gor nufortiden ar att plugga, vilket inte ar sa konstigt eftersom jag tar examen till sommar, den s.k. slutspurten. Jag pluggar for att jag kanner att det ar ett enkelt satt for mig att forsakra min framtid pa, en plan B, en fallskarm, kalla det vad du vill. Inget sager att jag kommer jobba med det jag pluggar just nu, men det ar skont att ifall allt skiter sig sa kan jag falla tillbaka pa min utbildning. Men å andra sidan sa kanske jag fortsatter pa den har grenen i all evighet, vem vet?
Men hur man vrider och vander pa det sa ar det ganska oundvikligt att jag kommer halla pa med ett mer delikat och sofistikerat jobb. Nagot som kraver finkanslighet och fordjupning. Jag kommer ocksa formodligen att ofta sitta i ett kontor (ett stort sadant om jag har tur) i en figursydd kostym och aka en Sedan.
Samtidigt tycker jag att det ar kul med kontrast i ens liv. Nagot som bryter av dina rutiner, nagot som bryter av dig, nagot som overraskar.
Och nu nar jag har malat upp mitt framtida liv har jag ocksa hittat min kontrast i framtiden, min rosa fargklick.












Klicka på bilderna för att förstora









For er som inte forstatt sa menar jag hojen, Harley Davidson V-Rod Muscle.
Viken skonhet. Det har ar min drom!




thousandwhats - en blogg av 3 killar från Västerås

Inga kommentarer: