mars 13, 2009

Rika Iranier

Under den Persiska revolutionen 1979 var det manga iranier som flydde landet. Och det var de som hade det bra ställt som foljaktligen hade den mojligheten. Manga rika iranier flydde till London men de flesta akte till L.A.
Jag har kollat pa lite statistik och det bor namligen en halv miljon iranier i Los Angeles som ocksa kallas for Tehrangeles. 20 % av Beverly Hills invanare bestar av iranier och 40 % av Orange County, som ocksa kallas for Portoghal County (Portoghal = Farsi för Apelsin). Iranier i Los Angeles tjanar ocksa 50 % mer an genomsnitt Angelinos.
Har ar ett exempel pa vad de gor med sina pengar.




/ feizi



Dela detta inlägg på Facebook

thousandwhats - en blogg av 3 killar från Västerås

5 kommentarer:

ӕmir sa...

hahaha, efter en misslyckad utekväll som denna var det ganska roligt att få skratta lite!!!

Anonym sa...

jag forstar inte hur det kan vara GANSKA roligt att skratta?!

Anonym sa...

Förstår inte poängen med detta inlägg? Rika Iranier som flyr landet 1979, absolut det ligger en poäng i det du säger men många iranier på den tiden var inte alls rika, utan de offrade alla deras tillhörigheter för att fly landet. Självfallet var dessa inte "fattiga" i den bemärkelsen heller. Tvärtom så stannade många av de rika människorna i landet, och dessa lever kvar idag rikare än någonsin tidigare. Videon är väldigt roligt, men det säger ingenting om att dessa kids är rika ungdomar. Tror snarare de är några snorungar som vill leka coooola...men men who knows?

Anonym sa...

förlåt mr anonym för mitt otillräckliga skratt, jag ska skärpa mig jag lovar / ӕmir

Unknown sa...

Iman.. le lite! Inlagget skulle mest bara vara rolig.