mars 08, 2009

Västerås-syndromet

Jag har flera gånger, tillsammans med mina vänner diskuterat det klassiska Västerås-syndromet. Vi som är från Västerås vet mycket väl vad jag menar. En sinister bubbla som omsluter staden och ser till att männsikorna, delvis säger upp bekantskapen med sina hjärnor och delvis blir lätt förståndshandikappade. Om du är från Västerås och mot förmodan ändå inte känt av stadens dumma och ytliga atmosfär, ja då är du fan helt bakom flötet. Eller så är du en så inbiten nörd, att du försöker applicerar Västerås-syndroemt till World of warcraft och undrar vafan det är jag menar. I sånt fall är du förlåten.

Även fast man tidigare känt till syndromet, har det varit svårt att sätta fingret på vad det egentligen är. Men nu, efter en fjortisfylla, bakisfilosoferande i vänners sällskap och alldeles för mycke skitmat tror jag att jag har listat ut det.
Det är nämligen så att alla i Västerås är supestars utan anledning. Ingen har egentligen åstakommit någonting, men alla vill leva med statusen som följer därav. Det absolut värsta är att även jag, som ses som en upplyst despot också omfamnats av av den elka bubblan. Jag är 25 år gammal, spelar fortfarande in filmer, försöker rappa fast än att gud inte blessade mig med the gift of articulation och jag känner mig lite häftig när jag har busigt långt Banderashår och sköönt Lil wayne häng på brallorna. Så jag är väl precis som övriga Västeråsare, superstar cursad, utan att ens veta om det.


För ytterligare clarification, kolla in låten med så passande titel!

http://www.youtube.com/watch?v=AiOvK4xwr2U

/Sasan

thousandwhats - en blogg av 3 killar från Västerås


6 kommentarer:

Anonym sa...

Västerås måste ju vara one of a kind! Där Jäggerdrickare är kungar och dom som dansar är våldtäksmän! Hur kan man vilja lämna denna underbara sfär som omfamnar oss?

Anonym sa...

Västerås SUGER... Jag förstår inte att folk väljer att du kvar i den staden, år efter år, och bli mer och mer efterblivna, när Stockholm, Metropolen är runt hörnet!

Jag skulle skämmas om jag bodde i Västerås!

Anonym sa...

jag säger ingenting så har jag ingenting sagt...

Anonym sa...

sthlm är ju sååå mkt coolare än v-ås. jävla fjollor allihopa, kör på och skit i vilket. skaffa ett liv, prova det. /nivetvem

Anonym sa...

Vill tacka för alla väl genomtänkta kommentarer och dess mångidiga analys.
/Sasan

Anonym sa...

blir lite halvdepp när jag läser detta eftersom det stämmer in så jävla bra, tyvärr börjar det kanske avspeglas på mig också? är dock bara 19 år fortf, så har ju lite tid framöver att upptäcka något annat. jaja, hursom, bra skrivet