mars 18, 2009

REDBULL = KNARK?

Om en person vid 15-18års ålder väljer att köpa en redbull eller dvs en energidryck för att känna sig lite piggare till en lektion, borde då inte skolan se det positivt för att ungdomarna vill hålla sig vaken under tråkiga lektioner?
Nej istället så påstår man att ungdommarna blir speedade och att det är livsfarligt. Det är lärares föråldrade syn och inskränkta tankar som har fått för sig att det är farligt att dricka flytande socker. Själv drar jag i mig ett antal redbull under mina nätter på arbetstid, eller som lärare kallar det stissdricka. Men inte fan blir jag stissig, jag blir bara piggare och orkar med kvällarna mer, och då har jag ändå provat "Cola" några gånger vilket inte är i närheten av Redbull. Det e nämligen Cola som ger dig vingar.

Idén om att redbull är farligt är lika förlegat som att det är otrevligt att ha mössa på sig inomhus, its a fucking fashion statement!

http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article4679216.ab


Dela detta inlägg på Facebook


/Bätz & Sasan

thousandwhats - en blogg av 3 killar från Västerås

1 kommentar:

Anonym sa...

Tycker du verkar lite stissig och uppspelt i inlägget, säkert att du inte druckit för mycket RedBull innan du skrev det... ;)