mars 14, 2009

Skulle du?

Varje gång jag läser en artikel i någon tidning förundras jag över den otroliga okunskap som råder hos journalister. Deras bleka grundkunskaper inom många områden och ofullständiga rapporteringar "dummifierar" den redan dumma massan ytterligare. Nu kommer säker någon störa sig på att jag länkar till aftonbladet och mena på att inte förtänar vettig information om jag läser en skittidning. Men mina inlednande fraser syftar inte bara till detta inlägg utan är en mer allämn redovisning av mitt tycke.

Två chefer har fått dela på 17 miljoner i bonusar i dessa dystra tider där annat folk svälter. Jag orkar inte gå in på några juridiska eller politiska aspekter. Utan min fråga är: skulle du ta 17 miljoner som du har rätt, ifall andra männsikor fick det lite knapert?

http://www.aftonbladet.se/ekonomi/article4644072.ab

Dela detta inlägg på Facebook

/Sasan

thousandwhats - en blogg av 3 killar från Västerås

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det är väl bara idioter som läser aftonbladet... varför äser du aftonbladet om du ät så mycket smartare än den summa massan?

Anonym sa...

Det var en jävla epa kommentar. Att läsa och bilda sig med kritiska ögon är aldrig fel. Att läsa, reflektera och kommentera för oss vidare. Skillnaden mellan oss o apan.

och nej, ja skulle inte. kanske en bit av kakan (som ja förtjänat, OM ja förtjänat) men om ja skulle bli så girig är det lika bra att lägga sig ner o dö.

/Nurse P

Anonym sa...

Det absolut roligaste är att första kommentaren klankar ner på delar av innlägget jag redan erkänt är undermåliga, exempelvis att de är aftonbladet jag hänvisar till och att inlägget blir fattigt på grund av att jag inte orkar gå in på de juridiska eller politiska aspekterna. Tanken med inlägget var att se till de moraliska aspekterna, men framförallt att belysa dem på indevidnivå till skillnad från det eviga klassperspektivet.

Men de e juh bra att du tänker till själv och kommer med unika kommentarer!

/Sasan